maandag 15 januari 2018

maandag, 15 januari

- Vorige week leerden we de splitsingen tot 9 en ook de plusoefeningen.  Vandaag maakten we minoefeningen tot 9: hier zitten een paar moeilijke bewerkingen bij... oefenen, herhalen, trainen...

- Vorige week schreven we alle schrijfletters in het oefenschrift.  De juf en meester hadden de moeilijke letters éénmaal in het rood opnieuw geschreven.  Die letters moesten nog verbeterd worden.  Nadien zijn we gestart met het verbinden van de letters.  Daarom schreven we nu al de eerste steunwoorden.  De overige tijd hebben we nog even klassikaal gelezen.

- De meisjes vertrokken als eerste naar het zwembad.  Ondertussen kregen de jongens een verkeersles.  Wat moet je doen als een verkeersagent zijn armen omhoog steekt ?  En wat als de armen horizontaal zijn ?   En verkeerslichten ?  Wanneer mag je doorrijden ?  En stoppen ?

- In de namiddag maakten we tijd voor onze agenda.  Deze werd voor heel de week ingevuld.  Vandaag zat daar ook voor de eerste keer een overzichtsblad bij van de parate kennis tot 5.  Graag hebben we dat blad morgen terug.

- Elke klas kreeg een lesje van Mini Maxine.  Kan jij thuis vertellen wat je gedaan hebt ?

- In de zithoek luisterden we naar elkaars verhaal.  Heb je goed nagedacht wat jij ging vertellen ?  Een hulp daarbij zijn de w-woorden : wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe !

- De volgende dagen halen we de groene letterkaartjes en de klikklakletters op.  Ook het klikklakboekje wordt opgehaald.  Gelieve deze mee te geven.